SPRANQ logo

CNV Internationaal

concept | grafisch ontwerp ]

CNV Internationaal

Het CNV zet zich in voor haar leden en voor werkenden in Nederland. Maar die inzet voor werkenden houdt voor het CNV niet op bij de grens. De organisatie zet zich ook in voor vakbondsorganisaties in Latijns-Amerika, Afrika, Azië en Centraal en Oost-Europa. Ook zij komen op voor het versterken van de positie en de rechten van werkende mannen en vrouwen.

SPRANQ is gevraagd om een concept te bedenken voor een nieuwe advertentie en dit uit te werken in een grafisch ontwerp. In de campagne vraagt CNV Internationaal aandacht voor de schending van arbeidsrechten in ontwikkelingslanden.

Door lezers net een beetje op het verkeerde been te zetten, wordt de nieuwsgierigheid geprikkeld. In pseudo vacature-teksten staat bijvoorbeeld dat een medewerker wordt gezocht met een “5 tot 9 mentaliteit”. In dezelfde lijn kunnen de vacatureteksten als “-8% vakantiegeld” en “salaris: niet van toepassing” worden gebruikt.


Vacature: Medewerker met 5 tot 9 mentaliteit (m/v)

In Nederland zijn werkdagen van 8 uur heel vanzelfsprekend. Dat is niet overal ter wereld zo. Extreem lange werkdagen van 16 uur en meer zijn geen uitzondering. Dag in, dag uit...

CNV Internationaal zet zich in voor fatsoenlijke arbeidsomstandigheden wereldwijd en steunt daarom de inzet van lokale vakbonden. 

www.cnvinternationaal.nl

» »
"De samenwerking verliep prettig en we zijn zeer tevreden met het eindresultaat."

Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut

"SPRANQ toont oprecht enthousiasme en betrokkenheid bij het project."

Sanna de Boer
Communicatieadviseur School en Veiligheid

"Onze indruk: SPRANQ is hip, professioneel, inventief en flexibel!"

Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.

Wat onze klanten zeggen

© SPRANQ creatieve communicatie Lagewoud 48 6718 MM Ede Tel. 030.271.1911 info@spranq.nl