Op het 40-jarig jubileumfeest dat in de zomer van 2022 plaatsvond, werd Agnes Koerts, de allereerste voorzitter van de organisatie, overweldigd door een golf van vragen en verbaasde reacties. Dit moment inspireerde haar om te beslissen dat de hedendaagse mediavrouwen die bij de organisatie betrokken zijn, diepgaande kennis zouden moeten hebben over de geschiedenis van hun vakgebied.
Kwesties zoals onderbetaling, vage afspraken, ongewenst gedrag op de redactievloer en de beperkte positie van vrouwelijke journalisten zijn problemen die niet enkel in het heden spelen, maar die al in de jaren tachtig aan de orde waren toen Vrouw & Media werd opgericht. Daarom heeft Maria Hendriks, mede-oprichtster in 1982, zich toegewijd aan het doorspitten van het archief en het samenstellen van een document dat een beknopte weergave biedt van de gebeurtenissen en ontwikkelingen gedurende de eerste twintig jaren van de organisatie.
Met plezier werkten we aan de vormgeving voor deze publicatie over de geschiedenis van Vrouw en Media. Hiermee wordt niet alleen een eerbetoon gebracht aan de rijke geschiedenis van de organisatie, maar ook een belangrijk inzicht geboden aan de hedendaagse generatie mediavrouwen, zodat zij kunnen voortbouwen op de ervaringen en prestaties van hun voorgangsters.
Home » Print » Geschiedenis van Vrouw en MediaRick van den Bos
Hoofd marketing en innovatie BAM Woningbouw
Irene Edzes
Architect Vollmer en Partners
Nelleke Lafeber
Beleidsadviseur MBO Raad
Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.
Jaap van Balen
Bestuurslid KVNM
Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut
Werner Most
Directeur Netherlands Proteomics Centre
Sanna de Boer
Communicatieadviseur School en Veiligheid
Kirke Mulders
Project leader, Gemeente Utrecht
Nicole van der Meulen - Diebels
Marketing & Sales bij Arts en Zorg
Maarten Stockschen
Directeur De Kargadoor
Martje Ebberink
Communicatieadviseur Universiteit Utrecht
Erwin Visser
Directeur Immens advies
Bas Litjens
Beleidsadviseur MBO Raad
Marie-Louise van Rossum
Marketing Manager
Majne van de Merwe
Directrice Rosenbaum Select
Eugène Litamahuputty
Campagnecoördinator CNV Internationaal
Danielle van Eden
Directeur Whiplash Stichting Nederland
Annebeth Felet
Marketing, communicatie en Publiciteit bij Amersfoort in C
Halvard Jan Hettema, Annet Feijen
Adviseurs Servicepunt examinering mbo
Bas van Breukelen
Assistant Professor Universiteit Utrecht