Om een boeiend verhaal te vertellen worden vaak geesten of spoken uit het verleden ingezet. Lang verborgen angsten of verlangens. Het griezelige is een onmisbaar onderdeel van het vertellen van verhalen.
Vanuit het Department Media and Cultural Studies organiseerde Isabella van Elferen een congres met als thema ‘Mediating the Uncanny’. In het congres worden zaken als de gothic stroming en moderne (creepy) technology onder de academische loep gehouden.
Vragen die in de internationale conferentie aan bod komen zijn: In hoeverre nodigen media als het boek, de camera, de iPod of de computer uit om spoken te creëren of voyeurs en dubbelgangers? Hoe wordt onze perceptie van echt, virtueel, onbewust en onszelf hierdoor beïnvloed? Wat gebeurt er als het 'geheimzinnige' zelf zich via een medium manifesteert?
Voor de Uncanny Media conferentie ontwikkelde SPRANQ het logo en diverse uitingen. Denk aan het programmaboekje, posters en uitnodigingen. En een 'uncanny' website waarop vleermuizen rondvliegen en de interface een loopje met de bezoeker neemt.
Home » Print » Uncanny MediaNelleke Lafeber
Beleidsadviseur MBO Raad
Eugène Litamahuputty
Campagnecoördinator CNV Internationaal
Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.
Maarten Stockschen
Directeur De Kargadoor
Martje Ebberink
Communicatieadviseur Universiteit Utrecht
Marie-Louise van Rossum
Marketing Manager
Rick van den Bos
Hoofd marketing en innovatie BAM Woningbouw
Kirke Mulders
Project leader, Gemeente Utrecht
Nicole van der Meulen - Diebels
Marketing & Sales bij Arts en Zorg
Halvard Jan Hettema, Annet Feijen
Adviseurs Servicepunt examinering mbo
Danielle van Eden
Directeur Whiplash Stichting Nederland
Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut
Irene Edzes
Architect Vollmer en Partners
Jaap van Balen
Bestuurslid KVNM
Sanna de Boer
Communicatieadviseur School en Veiligheid
Bas van Breukelen
Assistant Professor Universiteit Utrecht
Majne van de Merwe
Directrice Rosenbaum Select
Bas Litjens
Beleidsadviseur MBO Raad
Werner Most
Directeur Netherlands Proteomics Centre
Annebeth Felet
Marketing, communicatie en Publiciteit bij Amersfoort in C
Erwin Visser
Directeur Immens advies
Kirke Mulders
Project leader, Gemeente Utrecht