Europa zet zich actief in voor duurzame groei. Vanaf 2024 zijn bedrijven volgens de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) verplicht om te rapporteren hoe ze duurzaamheid in hun bedrijfsstrategie integreren.
Het Maatschappelijk Verantwoord Printen (MVP) programma ondersteunt deze verplichte rapportage door de milieubelasting van printoplossingen in kaart te brengen, te verminderen en de resterende CO2-uitstoot van printers te compenseren.
Rob Baggerman, Chief Commercial Officer bij De Printgroep: “Het is opmerkelijk dat medewerkers vinden dat de directie niet helder communiceert over de duurzaamheidsdoelstellingen van de organisatie. Vandaag de dag zou dit hoog op de agenda’s moeten staan. Afgelopen jaar nam de Europese Commissie namelijk de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) aan om ondernemingen te verplichten hun duurzaamheidsbeleid- en prestaties te rapporteren. De regelgeving is onderdeel van de ‘Green Deal’ en moet toekomstbestendige economische groei bevorderen die zorgt voor stabiliteit, werkgelegenheid en duurzame investeringen. Het Maatschappelijk Verantwoord Printen programma van De Printgroep helpt ondernemingen met de CSRD-rapportage. Dit stelt hen in staat om op een laagdrempelige manier de voetafdruk van de printoplossingen helder in kaart te brengen, te verkleinen en de resterende CO2 te compenseren.”
SPRANQ heeft communicatiematerialen ontwikkeld ter ondersteuning van het Maatschappelijk Verantwoord Printen initiatief van De Printgroep.
Bas Litjens
Beleidsadviseur MBO Raad
Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.
Werner Most
Directeur Netherlands Proteomics Centre
Marie-Louise van Rossum
Marketing Manager
Kirke Mulders
Project leader, Gemeente Utrecht
Bas van Breukelen
Assistant Professor Universiteit Utrecht
Majne van de Merwe
Directrice Rosenbaum Select
Annebeth Felet
Marketing, communicatie en Publiciteit bij Amersfoort in C
Martje Ebberink
Communicatieadviseur Universiteit Utrecht
Sanna de Boer
Communicatieadviseur School en Veiligheid
Erwin Visser
Directeur Immens advies
Maarten Stockschen
Directeur De Kargadoor
Danielle van Eden
Directeur Whiplash Stichting Nederland
Nelleke Lafeber
Beleidsadviseur MBO Raad
Halvard Jan Hettema, Annet Feijen
Adviseurs Servicepunt examinering mbo
Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut
Irene Edzes
Architect Vollmer en Partners
Eugène Litamahuputty
Campagnecoördinator CNV Internationaal
Jaap van Balen
Bestuurslid KVNM
Rick van den Bos
Hoofd marketing en innovatie BAM Woningbouw
Nicole van der Meulen - Diebels
Marketing & Sales bij Arts en Zorg
Danielle van Eden
Directeur Whiplash Stichting Nederland