-->
Europa werkt hard aan duurzame groei. De Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) vraagt van ondernemingen dat zij vanaf 2024 verplicht rapporteren hoe duurzaamheid binnen het bedrijf als strategie is ingericht.
Het Maatschappelijk Verantwoord Printen (MVP) programma helpt bij de verplichte rapportage door de ecologische voetdruk van de printoplossingen helder in kaart te brengen, te verkleinen en de resterende C02-uitstoot van de printers te compenseren.
Rob Baggerman, Chief Commercial Officer bij De Printgroep: “Het is opmerkelijk dat medewerkers vinden dat de directie niet helder communiceert over de duurzaamheidsdoelstellingen van de organisatie. Vandaag de dag zou dit hoog op de agenda’s moeten staan. Afgelopen jaar nam de Europese Commissie namelijk de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) aan om ondernemingen te verplichten hun duurzaamheidsbeleid- en prestaties te rapporteren. De regelgeving is onderdeel van de ‘Green Deal’ en moet toekomstbestendige economische groei bevorderen die zorgt voor stabiliteit, werkgelegenheid en duurzame investeringen. Het Maatschappelijk Verantwoord Printen programma van De Printgroep helpt ondernemingen met de CSRD-rapportage. Dit stelt hen in staat om op een laagdrempelige manier de voetafdruk van de printoplossingen helder in kaart te brengen, te verkleinen en de resterende CO2 te compenseren.”
SPRANQ ontwikkelde communicatie-uitingen voor het Maatschappelijk Verantwoord Printen initiatief van De Printgroep.
uitstekend resultaat
Martje Ebberink
Communicatieadviseur Universiteit Utrecht
prettig
Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut
gebruiksvriendelijk
Dave de Man Lapidoth
Directeur De Man Financiële Diensten
meedenken
Marlies Gorissen
Hoofd Marketing & Communicatie De Nederlandse Brandwonden Stichting
creatieve partner
Baukje Stamm
Projectcoördinator EYE International (tm Holland Film)
goed geluisterd
Majne van de Merwe
Directrice Rosenbaum Select
vakkundig
Tessa de Boer
Manager nieuwe media The house of books
prachtige campagne
Eugène Litamahuputty
Campagnecoördinator CNV Internationaal
beste partner
Rob van der Hilst
Organisator Stadsdag Utrecht
goed aanvoelen
A.F.M. (André) Bomers
voorzitter CvB AOC Oost
professioneel
goed resultaat
inlevend
Jaap van Balen
Bestuurslid KVNM
boven verwachting
Halvard Jan Hettema, Annet Feijen
Adviseurs Servicepunt examinering mbo
uitstekend
Sandra Langedijk
Projectmanager EFETnet
veelzijdig
Karen Donders
Uitgever A.W. Bruna Uitgevers B.V. (tm)
creatieve ideeën
Maarten Stockschen
Directeur De Kargadoor
betrokken
Werner Most
Directeur Netherlands Proteomics Centre
duidelijk
Bert Jan Tiesinga
Eigenaar New Flame B.V.
strak design
Bas van Breukelen
Assistant Professor Universiteit Utrecht
inventief
Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.
krachtig
Maarten Fischer
Directeur Stadteland (tm)
verrassend
Hans Zomer
Directeur Aestas Overheid B.V.
intelligent
Rick van den Bos
Hoofd marketing en innovatie BAM Woningbouw
pro-actief
communicatievisie
Remco de Maaijer
Directeur Kences (tm)
praktisch
Irene Edzes
Architect Vollmer en Partners
creatief
Kirke Mulders
Project leader, Gemeente Utrecht
vakmanschap
Danielle van Eden
Directeur Whiplash Stichting Nederland
juiste gevoel
dr. Isabella van Elferen
Organisator Uncanny Media
klantgericht
Denis Slieker
Directeur Face the Future
goed advies
Maarten van der Drift
Marketingmanager Fullwood