SPRANQ logo

CNV Internationaal campagnewebsite

webdesign ]

CNV Internationaal campagnewebsite

CNV Internationaal steunt vakbonden in ontwikkelings- landen die goed werk doen. De organisatie liet onderzoek doen naar de arbeidsomstandigheden van werknemers op suikerrietplantages. 

De extreem lange werkdagen, te weinig pauzes, zwaar lichamelijk werk, te weinig drinkwater, te weinig toegang tot schaduw en de extreme hitte, bleken samen een dodelijke cocktail te vormen. Opvallend veel landarbeiders lijden aan de fatale nierziekte CKDnT. Bovendien mogen veel suikerriet-kappers zich van hun bazen niet aansluiten bij een vakbond.

Daarom besloot CNV Internationaal een Facebook campagne te voeren om aandacht te vragen voor het probleem en droeg 5 oplossing aan voor de verbetering van de arbeidsomstandigheden.

Dankzij de massale steun van Facebookgebruikers werd de campagne een groot succes. De producenten konden de enorme hoeveelheid oproepen niet negeren en naar aanleiding van de campagne is CNV Internationaal inmiddels in gesprek met de partijen die deze verandering teweeg kunnen brengen.

» »
"SPRANQ toont oprecht enthousiasme en betrokkenheid bij het project."

Sanna de Boer
Communicatieadviseur School en Veiligheid

"Onze indruk: SPRANQ is hip, professioneel, inventief en flexibel!"

Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.

"De samenwerking verliep prettig en we zijn zeer tevreden met het eindresultaat."

Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut

Wat onze klanten zeggen

© SPRANQ creatieve communicatie Lagewoud 48 6718 MM Ede Tel. 030.271.1911 info@spranq.nl