-->
Huizencrisis. Kredietcrisis. Financiële crisis. What’s next?
Het zijn roerige tijden. Beleggen is gokken geworden. Spaartegoeden verdampen. Zekerheid is niet langer te koop. Terwijl topmanagers er lustig op los graaiden vielen banken om als snelwandelaars op de Olympische Spelen. Massaal droegen we onze spaarcentjes naar dwergstaat IJsland. En achteraf weet zelfs je achterbuurman opeens te vertellen dat dit wel erg onnozel is.
We vonden het tijd om een online spel te ontwikkelen dat luchtig inhaakt op de kredietcrisis: MoneyMaker. Met dit spel waan je je voor even beurshandelaar. De beursvloer werd tot voor kort gezien als dé plek om snel rijk te worden. Tegenwoordig lijkt het echter geen kwestie meer van hoeveel je verdient, maar van hoelang je het uithoudt.
MoneyMaker is een eenvoudig spel dat iedereen kan spelen. Het doel is simpel: houd het zo lang mogelijk uit op de beursvloer. In MoneyMaker kun je speculeren (Shortselling). Je start met 1000 euro. Hiervoor koop je aandelen die na enkele seconden automatisch worden doorverkocht. Als de koers in de tussentijd is gestegen heb je (veel) geld verdient. En als de koers is gedaald… Je snapt het al.
Hoe lang houd jij je staande op de beursvloer? Als je tegoed op is, verlaat je de beursvloer. Het aantal minuten en seconden dat je het hebt volgehouden is je score.
Home » Web en applicatie » Moneymaker crisisgamegoed advies
Maarten van der Drift
Marketingmanager Fullwood
intelligent
Rick van den Bos
Hoofd marketing en innovatie BAM Woningbouw
pro-actief
communicatievisie
Remco de Maaijer
Directeur Kences (tm)
goed resultaat
creatief
Kirke Mulders
Project leader, Gemeente Utrecht
inlevend
Jaap van Balen
Bestuurslid KVNM
juiste gevoel
dr. Isabella van Elferen
Organisator Uncanny Media
volle tevredenheid
Elmar Wouda
Directeur Bonnet Bespaart
praktisch
Irene Edzes
Architect Vollmer en Partners
creatieve partner
Baukje Stamm
Projectcoördinator EYE International (tm Holland Film)
creatieve ideeën
Maarten Stockschen
Directeur De Kargadoor
beste partner
Rob van der Hilst
Organisator Stadsdag Utrecht
goed aanvoelen
A.F.M. (André) Bomers
voorzitter CvB AOC Oost
strak design
Bas van Breukelen
Assistant Professor Universiteit Utrecht
prettig
Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut
veelzijdig
Karen Donders
Uitgever A.W. Bruna Uitgevers B.V. (tm)
boven verwachting
Halvard Jan Hettema, Annet Feijen
Adviseurs Servicepunt examinering mbo
duidelijk
Bert Jan Tiesinga
Eigenaar New Flame B.V.
uitstekend
Sandra Langedijk
Projectmanager EFETnet
uitstekend resultaat
Martje Ebberink
Communicatieadviseur Universiteit Utrecht
goed geluisterd
Majne van de Merwe
Directrice Rosenbaum Select
professioneel
meedenken
Marlies Gorissen
Hoofd Marketing & Communicatie De Nederlandse Brandwonden Stichting
inventief
Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.
verrassend
Hans Zomer
Directeur Aestas Overheid B.V.
goed geluisterd
Marie-Louise van Rossum
Marketing Manager
vakmanschap
Danielle van Eden
Directeur Whiplash Stichting Nederland
gebruiksvriendelijk
Dave de Man Lapidoth
Directeur De Man Financiële Diensten
duurzame samenwerking
Erwin Visser
Directeur Immens advies
prachtige campagne
Eugène Litamahuputty
Campagnecoördinator CNV Internationaal
klantgericht
Denis Slieker
Directeur Face the Future
Jaap van Balen
Bestuurslid KVNM