-->
Huizencrisis. Kredietcrisis. Financiële crisis. What’s next?
Het zijn roerige tijden. Beleggen is gokken geworden. Spaartegoeden verdampen. Zekerheid is niet langer te koop. Terwijl topmanagers er lustig op los graaiden vielen banken om als snelwandelaars op de Olympische Spelen. Massaal droegen we onze spaarcentjes naar dwergstaat IJsland. En achteraf weet zelfs je achterbuurman opeens te vertellen dat dit wel erg onnozel is.
We vonden het tijd om een online spel te ontwikkelen dat luchtig inhaakt op de kredietcrisis: MoneyMaker. Met dit spel waan je je voor even beurshandelaar. De beursvloer werd tot voor kort gezien als dé plek om snel rijk te worden. Tegenwoordig lijkt het echter geen kwestie meer van hoeveel je verdient, maar van hoelang je het uithoudt.
MoneyMaker is een eenvoudig spel dat iedereen kan spelen. Het doel is simpel: houd het zo lang mogelijk uit op de beursvloer. In MoneyMaker kun je speculeren (Shortselling). Je start met 1000 euro. Hiervoor koop je aandelen die na enkele seconden automatisch worden doorverkocht. Als de koers in de tussentijd is gestegen heb je (veel) geld verdient. En als de koers is gedaald… Je snapt het al.
Hoe lang houd jij je staande op de beursvloer? Als je tegoed op is, verlaat je de beursvloer. Het aantal minuten en seconden dat je het hebt volgehouden is je score.
Home » Web en applicatie » Moneymaker crisisgamegebruiksvriendelijk
Dave de Man Lapidoth
Directeur De Man Financiële Diensten
duidelijk
Bert Jan Tiesinga
Eigenaar New Flame B.V.
professioneel
klantgericht
Denis Slieker
Directeur Face the Future
goed geluisterd
Marie-Louise van Rossum
Marketing Manager
juiste gevoel
dr. Isabella van Elferen
Organisator Uncanny Media
creatieve partner
Baukje Stamm
Projectcoördinator EYE International (tm Holland Film)
inventief
Ciska Proos
Productmanager B.Braun Medical B.V.
creatief
Kirke Mulders
Project leader, Gemeente Utrecht
intelligent
Rick van den Bos
Hoofd marketing en innovatie BAM Woningbouw
meedenken
Marlies Gorissen
Hoofd Marketing & Communicatie De Nederlandse Brandwonden Stichting
verrassend
Hans Zomer
Directeur Aestas Overheid B.V.
uitstekend
Sandra Langedijk
Projectmanager EFETnet
volle tevredenheid
Elmar Wouda
Directeur Bonnet Bespaart
goed geluisterd
Majne van de Merwe
Directrice Rosenbaum Select
duurzame samenwerking
Erwin Visser
Directeur Immens advies
communicatievisie
Remco de Maaijer
Directeur Kences (tm)
goed aanvoelen
A.F.M. (André) Bomers
voorzitter CvB AOC Oost
inlevend
Jaap van Balen
Bestuurslid KVNM
goed resultaat
prachtige campagne
Eugène Litamahuputty
Campagnecoördinator CNV Internationaal
vakmanschap
Danielle van Eden
Directeur Whiplash Stichting Nederland
prettig
Petra Havinga
Wetenschappelijk medewerker Trimbos-instituut
betrokken
Werner Most
Directeur Netherlands Proteomics Centre
veelzijdig
Karen Donders
Uitgever A.W. Bruna Uitgevers B.V. (tm)
creatieve ideeën
Maarten Stockschen
Directeur De Kargadoor
krachtig
Maarten Fischer
Directeur Stadteland (tm)
uitstekend resultaat
Martje Ebberink
Communicatieadviseur Universiteit Utrecht
goed advies
Maarten van der Drift
Marketingmanager Fullwood
beste partner
Rob van der Hilst
Organisator Stadsdag Utrecht
praktisch
Irene Edzes
Architect Vollmer en Partners
vakkundig
Tessa de Boer
Manager nieuwe media The house of books
Hans Zomer
Directeur Aestas Overheid B.V.